האם היפנים באמת חיים טוב יותר?

אנו הישראלים נוטים להשוות את אורח החיים שלנו במערב לאורח החיים במזרח, כאשר אחת התרבויות הכי מרתקות עבורנו נמצאת ביפן. מנתונים עולה כי מחלת ההשמנה לא הגיעה ליפן וכי אחוזי ההשמנה במדינה נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לארצות הברית למשל.

 

מחקרים מראים כי התזונה היפנית, זו העשירה בדגים וירקות מסייעת להפחית את הסיכוי למחלות לב וכלי דם בעשרות אחוזים גם כן. בנוסף, תמותת התינוקות והילדים צנחה ביפן והיא נחשבת לאחת המדינות המתקדמות מבחינת מכשור רפואי. אז נכון, בהיבט הבריאותי, אין בכלל ספק שיפן בהחלט נחשבת למקור להשראה אבל האם זה הכל?.

 

ובכן, כמו בכל מדינה בעולם, גם יפן מתמודדת עם לא מעט קשיים….

  1. רעידות אדמה מסכנות חיים – יפן ממוקמת על סוג של טבעת אש ובה יש סכנה ממשית להתפרצויות של הרי געש ולרעידות אדמה בתדירות גבוהה מאוד. חלק מרעידות האדמה קורות מתחת לפני הים מה שיוצר גלי צונמי אשר יכולים לגרום למפולות שלגים. אזרחים שנמצאים באזורים הקרובים להתרחשויות הללו נמצאים בסכנה ממשית.
  2. אזורים עם השפעות רדיואקטיביות – בשנת 2011 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה אדירה שגרמה למוות של 15 אלף בני אדם. האסון גרם לפגיעה בתחנת הכוח פוקושימה ובאזור התפוצצו קורים שלמים מה שהוביל לדליפה רדיואקטיבית מסוכנת.

 

בעיות נוספות בארץ השמש העולה קשורות למצוקה אמיתית בתחום הנדל“ן, בעיה בניהול הפסולת במדינה ובעיות בקרנות הפנסיה של התושבים. אז איך אומרים? לא כל הנוצץ זהב, עם כל הטוב של אחת מהמדינות הכי מתויירות ויפות בעולם, גם ליפנים יש לא מעט צרות.