מזג האוויר ביפן

מזג האוויר ביפן נעים ומתון בכל תקופות השנה אשר מחולק לארבע עונות , אביב, קיץ, סתיו וחורף. לכל אחת מארבעת העונות יש את המאפיינים שלה ומה שמייחד אותה במיוחד במדינה היפנית.
הארכיפלג היפני מורכב מכמעט 4000 אי שלכל אחד מהם מזג אוויר מיוחד המשתנה מאי לשני, האיים ששטחם הרב נמצא בתוך הים והאוקיינוס השקט בדרך כלל מזג האוויר בעונת הקיץ הוא חם מאד עם רמת לחות גבוהה, האזורים הנמצאים בחלקו המערבי של הארכיפלג והקרובים לים של יפן מזג האוויר בהם מאופיין כחורפי קשה מאד בעונה עם סופות חזקות ושלגים שנערמים באזורים רבים, ומה שמיוחד בהם הוא שהקיץ נעים מאד עם קצת רוחות ששוברות את גלי החום הכבדים שתוקפים את הצד השני מהארכיפלג.
בעונת הקיץ הלחות והטמפרטורה ממשיכות להיות גבוהות לימים רצופים, והסופות העונתיות מתחזקות ומבקרות בשפע במדינה כמו הטייפון. בעונת החורף הטמפרטורה צונחת בצורה משמעותית והשלג מכסה את רוב הרי הארכיפלג .

מהיום הראשון בחודש מרץ שבו מתחילה עונת האביב ביפן, כשהכלניות פורחות ועד ליום שבו העלים של עצי הדובדבנים מתחילים ליפול לאדמה לרוב בסוף חודש מאי זוהי עונת האביב. בעונת האביב המתמשכת מתחילת מרץ ועד לסוף מאי הפריחה משתקפת כקשת בענן בצבעים המיוחדים של העצים, הצמחייה והטבע המקסים והצבעוני של הקמליות, השושניות, פרחי הלוטס והחרדל בנוסף לפסטיבלים הנערכים לפרחים.

הקיץ היא עונת הגידול של האורז. הימצאותם של הירקות והפירות הטריים מכל הסוגים, ובאזורים ההרריים העלים של עצי הדובדבן מתחילים להיות ירוקים בנוסף לעצי האלון, האדר והערמונים. עונת הקיץ ביפן מיוחדת מאד בשעות הלילה אשר בכל יום יש זיקוקים שכל הקהילות ביפן מארגנות מופעי זיקוקים ברחבי המדינה כדי לצבוע את שמיה בצבעים יפים כדי לספק ולשלוח אושר ושמחה לתושבים.
תקופת הקיץ יכולה להימשך עד לסוף ספטמבר או לסוף אוקטובר, אז מתחילה עונת הסתיו שבו המדינה היפנית משנה את המראה שלה וכאילו שהאזורים מתלבשים בגדים חדשים בצבעי צהוב, אדום, ברונז, וזהב מה שהופך את המראה לכאילו אתה מסתכל על ציור של שמן המוצב על ההרים והגבעות.


בעונת הסתיו ובמיוחד באזורים הכפריים שדות האורז הופכים לצבע הצהוב, ובארכיפלג היפני העונה הזו נחשבת לעונת הפסטיבלים, האירועים הרשמיים, הספורטיביים והתרבותיים של המדינה.

עונת החורף שמתחילה עם תחילתו של חודש דיצמבר, חוץ מאיזור הצפון, העונה הזו היא נוחה מאד כאשר ימים רבים מלווים בסופות וגשמים אך השמש שזורחת בכל יום יכולה לחמם את האוויר במיוחד כאשר יורד שלג ונערם עדיין השמש תזרח ותחמם. באיזור הצפוני של המדינה החורף הוא מאד קשה כאשר השלג נערם ועונות הסקי נפתחות מה שהופך את האיזור הצפוני ליותר מאתגר בגלל הפסטיבלים שנערכים כל שנה באותה תקופה ובמיוחד באיזור הצפוני המושלג. בעונת החורף מתקיימים הרבה אירועים אך מה שחשוב הוא החג המיוחד ביותר לעם היפני שהוא ראש השנה.