רעידות אדמה ביפן

יפן סובלת מרעידות אדמה קשות בעקבות המיקום הגיאוגרפי שלה. זה יכול להגיע ככה פתאום, בעוצמה אדירה, באמצע הלילה כאשר התושבים קופצים מהמיטות, במטרה להימלט ולמצוא מקום מכסה. רעידות האדמה ביפן באזורים מסוימים יכולות להימשך דקות ארוכות כאשר ממדי ההרס והחורבן לא נתפסים בכלל.

 

בכל רעידת אדמה כמעט יש עשרות אם לא מאות של בני אדם הרוגים ופצועים, מאות נעדרים כאשר גם כבישים נחסמים, גשרים קורסים והמון אנשים נשארים ללא חשמל מה שפוגע לגמרי בשגרה למשך תקופה ארוכה. בעיה נוספת ממנה היפנים סובלים היא הגשם הבלתי פוסק אחרי רעידות האדמה שמתרחשות בעקבות צונמי ואז הדבר יכול לגרום למפולות בוץ. הדבר מקשה להגיע לאנשים לכודים מתחת להריסות. רעידות האדמה ביפן שואבות המון אנרגיות מכוחות ההצלה היפנים ומתקציב המדינה.

 

אז מה בכל זאת עושים היפנים במטרה להתמודד עם רעידות האדמה?

  1. התראות מוקדמות – ניתן במקרים רבים להתריע על רעידת האדמה ולצפות מה העוצמה שלה. אומנם מדובר בשניות ממש אבל הזמן הזה יכול לעזור לאזרחים להימלט למקום בטוח יותר.
  2. בנייה מיוחדת – ביפן מחזקים מבנים ישנים שנבנו לפני הרבה שנים ובונים מחדש מבנים גמישים על בסיס שלד של פלדה במטרה שאם המבנה ניזוק מעוצמת הרעידה, עדיין המעטפת לא תיפגע ותישמר.
  3. מנגנוני הגנה על תשתיות – מיגון גגות, מנגנוני השהייה על כורים ומקומות מסוכנים בזמן רעידת אדמה, הפסקה אוטומטית של פעילות הרכבות – תהליכים אלו מסייעים למנוע נזק רב ולשמור על בטיחותם של התושבים ביפן.

 

לסיכום, אין ספק כי מדובר בבעיה חמורה איתה היפנים מתמודדים, אך ככל שהזמן עובר היפנים מצליחים להתמודד עם עוד ועוד מצבים ולהמציא עוד פתרונות בכדי להקל על המצב.